Aile – Çift Terapisi

Evlilik terapisinde asıl olan boşanmayı önlemek değil, çifti birbiriyle iletişime geçirmektir. Terapistin amacı, bireylerin birbirini insan olarak görmelerine, birbirlerine ve düşüncelerine saygı göstermelerine ve birbirlerini yeniden dinlemelerine yardımcı olmaktır. Kavga etmeden, tartışmayı öğrenme ve fikir ayrılıklarını yönetebilme becerilerini geliştirmek çifte yapılacak en büyük yardımlardandır. Problemi yok saymak, alttan almayı tavsiye etmek gibi pansuman tedbirler kesinlikle sorunu ortadan kaldırmaz.

Evlilik terapisinde bu iletişim nasıl sağlanır ?

Çiftlerle tek tek ve/veya birlikte görüşülerek zaman içindeki ilişki süreci irdelenir. İlişkinin başlaması, devamı, problemlerin ortaya çıkış zamanı ve nedenleri ve devamında ortaya çıkan durum ve etkileri gözlemlenir. Çiftlerin soruna ve çözüme etkileri değerlendirilir. Bu bir nevi bir farkındalık oluşturma ve rehberliktir.

Bu süreçle beraber ya da bu sürecin sonunda çiftler arasında beceri ve paylaşımları arttırıcı çalışmalar yapılabilir. Bunun için farklı teknik ve materyaller kullanılabilir. Bursa çift terapisi için Terapi sonunda çiftin iletişimi, problem çözme isteği ve paylaşımları arttırılmış olur.

Evlilik terapisi sürecindeki önemli noktalar nelerdir ?

Çift terapisine birlikte başvurabileceği gibi , tek taraflı da başvurulabilir. Tek taraflı başvurularda görüşme kesinlikle abartma ve yalanlarla başlatılmamalı, mutlak şekilde dürüst ve doğal bir hal ile terapist ile iletişime geçilmelidir. Terapistin bir hakim olmadığı, konuyu anlayıp sorunu çözmeye yardımcı olacak bir kişi olduğu bilinmelidir.

Sıklıkla yaşanan bir sorun da çiftin diğer üyesinin görüşmeye gelmek istememesi ve işbirliğine hazır olmamasıdır. Bu durumda kesinlikle ısrar edilmemeli belli bir süreç sonunda tekrar teklif edilmelidir. Bu gibi sorunlarda psikoterapist ile görüşmeden hareket etmemek şüphesiz çok önemlidir.

Uzm. Dr. Ayşe Gül AYDIN

Randevu Talebi